بیش از ۲۵پایگاه اجتماعی در سال‌جاری در کرمانشاه راه اندازی می‌شود

به گزارش تحول اجتماعی، به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسف احمدی ظهر امروز در دیدار کارمندان سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، اظهار کرد: با تغییر مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی در کشور و تغییر سیاست گذاری، برنامه‌های متفاوتی با برنامه‌ریزی و به کارگیری نیروهای انقلابی و جهادی و صاحب نظر در استان‌ها در حال اجرا است.

وی افزود: تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گذشته با حضور طلاب و روحانیون به صورت حضوری برنامه‌های خود را اجرا می‌کرد اما با شیوع ویروس کرونا بیشتر برنامه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری طرح محله همدل در استان تصریح کرد: در طرح محله همدل با استفاده از ظرفیت امام محله خود مردم با بررسی مشکلات برای حل آنها وارد میدان شدند و تاکنون ۲ هزار و ۷۱۳ طرح توسط مردم برای حل مشکلات محلات به تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه ارسال شده است.

احمدی بیان کرد: همچنین با شیوع ویروس کرونا در استان کرمانشاه تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با استفاده از ظرفیت روحانیون و امامان محله اقدام به شناسایی ۹ هزار و ۸۰۰ خانواده نیازمند و آسیب دیده از کرونا کردند و لیست خانواده‌ها را نهادهای مربوطه تحویل دادند.

وی با بیان شکل گیری نهضت بانوان در استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: بانوان و زنان ۵۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند و در استان کرمانشاه بانوان فرهیخته بسیاری حضور دارند که می‌توان برای حل مشکلات جامعه از نظر آنان بهره برد و در روز دختر با حضور حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور برنامه‌ای برگزار و تعدادی از بانوان فرهیخته نظرات خود را بیان کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: در ماه مبارک رمضان سال جاری که به علت شیوع کرونا برگزاری جلسات جزءخوانی قرآن کریم با محدودیت مواجه شد، جلسات جزءخوانی قرآن در طرحی جدید در محلات و پارک‌ها با حضور گسترده مردم برگزار شد و این طرح در ادامه سال ادامه خواهد یافت.

احمدی تاکید کرد: در کرمانشاه ۳۰ منطقه حاشیه نشین وجود دارد که ۱۱ منطقه دارای اسکان غیر رسمی است و تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در سال جاری برنامه خود را برای حل مشکلات فرهنگی این مناطق متمرکز خواهد کرد.

وی ادامه داد: در سال گذشته تنها سه پایگاه اجتماعی فعالیت داشته اما مجوز تأسیس بیش از ۲۵ پایگاه اجتماعی گرفته شده و در سال جاری تأسیس خواهد شد و همچنین تأسیس و راه اندازی مؤسسه فرهنگی دادیار و سامانه آموزشی مبشران از دیگر اقدامات تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در تمام شهرستان‌ها به جز ثلاث باباجانی فعالیت داشته در حالی که تأسیس مجموعه تبلیغات اسلامی این شهرستان از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است و در تلاش هستیم در سال جاری اداره تبلیغات اسلامی ثلاث باباجانی تأسیس شود.

ارسال شده در یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۹ بعد از ظهرتوسط مهرداد کلاته