شیوع تکدی گری



به گزارش خبرگزاری تسنیم از مازندران، این روزها شهرهای​مان سنگینی پدیده​های اجتماعی را به دوش می​کشند که به عنوان معضل از آنان یاد می​شود. ناهنجاری​هایی که دامنگیر زندگی شهری شده و گاهی نیز از حالت کنترل خارج می​شوند و روند افزایشی به خود می​گیرند.

اگر چه فقر و فشار اقتصادی مهم​ترین دلیل تکدی​گری محسوب می​شود، اما گاهی اعتیاد به انواع مواد​مخدر نیز بر افراد جامعه متکدیان می​افزاید. در شهرهای مختلف مازندران همه نوع متکدی دیده می​شود، حتی اتباع کشورهای خارجی نیز دیده می​شوند. افزایش متکدیان نشان می​دهد متولیان چندان در زمینه برقراری عدالت اقتصادی، رفع فقر فرهنگی و اجتماعی، موفق نبوده​اند و در سامان​دهی این قشر نیز به خوبی پیش نرفته و موفق عمل نشده است. وضعیت سامان​دهی متکدیان در مازندران چندان روند رضایت بخشی در جامعه ندارد و نهادهای مربوطه آنطور که باید خوب عمل نکرده​اند.

 عاطفه مرادیان مدرس علوم تربیتی با بیان اینکه در مقوله تکدی​گری با دو دسته افراد روبرو هستیم، اظهار داشت: دسته اول افرادی هستند که از روی نیاز و عدم شناخت با نهادهای حمایتی، به سمت تکدی​گری روی می​آورند. اما بخش عمده متکدیان از نظر مالی نیاز ندارند بلکه از کودکان کار و فقر مردم سوء استفاده می​کنند که برخورد قهری با چنین افرادی باید انجام شود

مرادیان با توجه به وضعیت ساماندهی متکدیان در مازندران، گفت: بهزیستی، شهرداری و نیروی انتظامی از ارگان​های مربوطه نسبت به سامان​دهی متکدیان محسوب می​شوند. تکدی​گری علاوه​بر تحمیل هزینه​های فراوان بر یک شهر، آسیب​های روحی و روانی عمده​ای را بر شهروندان تحمیل می​کند و باعث مخدوش شدن چهره یک شهر می​شود. برای سامان​دهی متکدیان و اقدام موثر با پدیده تکدی​گری، نیازمند یک نگاه ملی و فرابخشی است. 

#قرارگاه_مردمی_تحول_اجتماعی
#ما_هم_محله_شماییم
#فقر #کودکان_کار #مازندران

ارسال شده در یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۸:۰۳ بعد از ظهرتوسط مهرداد کلاته