رئیسی:موضوعی که امروز مستکبران و جاهلیت مدرن می‌خواهد در جهل باقی ماندن جوامع بشریست

تحول اجتماعی، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر امامزاده صالح (ع) تهران، با تسلیت ایام ضربت خوردن مولای متقیان امیرمومنان علی (ع)، بر توجه و استفاده همگان و به ویژه جوانان از فرصت شب‌های مبارک قدر در مسیر بندگی و اطاعت از خدای متعال تاکید کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه شب قدر شبی بسیار مهم و با عظمت بوده و باید از آن در راستای افزایش معرفت و شناخت بهره‌مند گردید، اظهار داشت: خداوند متعال این شب را برای امت پیامبر قرار داد که بتوانند ره صد ساله و ره یک عمر را در یک شب طی کنند و هیچ کس حق ندارد با اعتقاد به لیله‌القدر در زندگی دچار یاس و ناامیدی باشد.

به نوشته فارس:رئیسی مرحله بعدی برای بهره مندی کامل از فیوضات شب قدر را طلب محبت خدا و اولیاء الهی دانست و افزود:بعد از اینکه معرفت در دل انسان جای گرفت عشق و دلدادگی به خدا و پیامبر و ائمه در دل جاری خواهد شد و نتیجه تحقق این دو در بروز عمل صالح در انسان است و انسان با عمل صالح است که به حیات طیبه و جایگاه خلیفه الهی می‌رسد دکتر رییسی با بیان اینکه همه بندگان در معرض آزمایش و امتحان الهی قرار دارند، افزود: انسانی که در مسیر کمال قرار دارد باید امتحان شود و به قله برسد و در این مسیر باید فکر، اخلاق و عمل خود را با هم تطبیق دهد.

رئیس جمهور تصریح کرد: موضوعی که امروز مستکبران و جاهلیت مدرن می‌خواهد به جوامع بشری القا کند آن است که در جهل باقی مانده و مردم قدرت تعقل و تحلیل نداشته باشند؛ دوست‌شناس و دشمن‌شناس نباشند و راه را از بیراهه تشخیص ندهند و اجازه نمی‌دهند مردم آگاهی‌های اصلی را پیدا کنند.

 رئیسی تاکید کرد: امروز برای تعالی در زندگی فردی و اجتماعی یک راه بیشتر نداریم و آن پیشروی در اخلاق، عمل، جامعه‌سازی قرآنی و کنار گذاشتن بدی‌ها، کاستی‌ها، بی‌عدالتی‌ها، تبعیض، فساد و زشتی‌ها است.

رئیس جمهور همچنین نهاد خانواده را رکن اساسی جامعه و بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: امروز کشور‌های غربی دچار مشکل بهم ریختن نظام خانواده شدند، از این رو بدترین و زشت‌ترین اخلاقیات را به عنوان شاخص تمدن معرفی می‌کنند.

پس از سخنرانی، مداح اهل بیت (علیهم السلام) محمدحسین پویانفر به مراسم قرآن به سر و عزاداری شب ضربت خوردن حضرت امیرالمؤمینن (علیه السلام) پرداخت.

ارسال شده در دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۴:۳۹ بعد از ظهرتوسط admin