اتفاقات جالب و زیبایی که در راهیان نور امسال اتفاق افتاد

بنیاد تحول اجتماعی،این روزها به مناسبت نزدیکی به عید نوروز،مناطق عملیاتی استان های خوزستان و ایلام مملو از نوجوانان و جوانانی است که  در بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور(اردوی راهیان نور) حضور دارند.

حضور ۱۷۰۰ نوجوان زائر اولی حاشیه شهرها در راهیان نور

عده‌ای از دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله به همت قرارگاه مردمی تحول اجتماعی از ۲۱ استان کشور در نزدیکی شلمچه مستقر شده‌اند تا در این اردوگاه از نزدیک با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند.

امیر مسعود رایجی از مسؤولان این قرارگاه درباره ماهیت حضور این نوجوانان در راهیان نور می‌گوید: این دومین اعزام نوجوانان محلات حاشیه شهری است. سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از نوجوانان زائر اولی به راهیان نور اعزام شدند. امسال نیز با هماهنگی ۲۱ استان کشور بیش از هزار و ۷۰۰ نوجوان تا سوم فروردین‌ماه به مناطق عملیاتی شلمچه اعزام خواهند شد.او می‌افزاید: این حضور در سه روز تعریف شده است که تاکنون شاهد حضور نوجوان محلات حاشیه شهرهای استان مرکزی،‌ لرستان و کرمان بوده‌ایم. اردوگاه به نام «فاطمه زهرا» در روبروی نهر خَیِّن در هشت کیلومتری شلمچه قرار دارد. در روز اول کارگاهی با عنوان «ما می‌توانیم» برای آن‌ها در نظر گرفته شده که بچه‌ها با دستان خودشان موشک آبی می‌سازند یا ماشین‌هایی که با سوخت جامد حرکت می‌کنند و پل‌های ماکارونی درست می‌کنند.

این اردو آغاز نقطه ای برای آینده است

فارس نوشت:سیدیاسر موسوی، مسؤول شتاب‌دهنده جهاد و شهادت قرار تحول اجتماعی با اشاره به برگزاری یک رویداد با عنوان «به توان تو» اظهار می‌دارد: این نوجوانان در اینجا استعدادسنجی می‌شوند. البته رویکرد ما تربیتی است و در نظر داریم که زائر را با تاریخ دفاع مقدس آشنا کنیم و به شبهات آن‌ها پاسخ دهیم. عمده هدف ما از برگزاری چنین اردوی فرهنگی ایجاد انگیزه و امیدبخشی به نسل نو انقلاب در راستای کنشگری در میدان عملیات و کف میدان تحول استان‌هاست.
او با بیان اینکه همکاری و هماهنگی با ستادهای اجرایی استان‌ها موجب تسهیل اعزام نوجوانان زائراولی شده است، می‌گوید: هدف دیگری که برای برپایی چنین اردویی دنبال می‌کنیم، انگیزه‌سازی در درون زائران برای کنشگری اجتماعی و فعالیت‌های اجتماعی در محله‌شان است و به تبع آن در برنامه بلندمدت به دنبال کادرسازی و تربیت نیرو در مسیر مبانی انقلاب هستیم. 


اتفاق مبارکی که با بازگشت این نوجوانان رقم خورد

با توجه به اینکه برنامه حضور نوجوانان زائراولی محلات حاشیه شهرها با حمایت و کمک‌های مردمی صورت گرفته است، حاج حسین یکتا همراه با جوانانی که دغدغه انتقال فرهنگ شهادت به نسل نو را دارند، این برنامه را تدارک دیده است، اما نکته جالب این است که قرار نیست نوجوانان بعد از یک اردوی کوتاه‌مدت سه روزه به حال خودشان رها شوند؛ چرا که این ارتباط به فراخور نیازهای محلات مبدأ ادامه خواهد داشت.


استفاده از ظرفیت نوجوانان در فعالیت‌های فرهنگی،‌ اقتصادی و حتی اجتماعی در راستای مسؤولیت‌‌پذیری در طول سال از ثمرات مبارک حضور سه روزه در مناطق عملیاتی جنوب است. در اربعین امسال بیش از ۵۰۰ نفر از همین نوجوانان در موکب‌های اربعین در مرزها خادم الحسین شدند. همچنین برپایی اقامه حسینی در محلات حاشیه شهری نیز از جمله کارهای دلی بود که این نوجوانان رقم زدند.

ارسال شده در چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۴:۳۸ بعد از ظهرتوسط admin