1هزار 700 نوجوان کنشگر اجتماعی در راهیان نور / گام اول تحول مردمی

بنیاد تحول اجتماعی، بیش 1 هزار 700 نوجوان از محلات 22 استان کشور با کاروانان قرارگاه مردمی تحول اجتماعی برای بازدید از مناطق دفاع مقدس در جنوب کشور راهی راهیان نور شدند.

نوجوانان محلات 22 استان کشور در 5 دوره سه روزه در این مناطق حضور مستمر دارند که برنامه‌های متنوعی با محوریت کنشگری محله‌ای برای آن‌ها اجرا می‌شود. برنامه‌های قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در راهیان نور در سه بخش تحت عنوان ما می‌توانیم، به توان تو و راهیان پیشرفت برگزار می‌شود.

در بخش اول نوجوانان با همکاری یکدیگر و با محوریت ما می‌توانید به انجام کارهای علمی مثل ساخت موشک آبی، سازهای ماکارونی و غیره می‌پردازند که این برنامه صبح روز اول برگزار می‌شود. در بخش دوم، گام اول فرآیند به توان تو برگزاری می‌شود که در آن نوجوانان با نوع فعالیت محله و کنشگری آشنا می‌شوند و در بخش آخر هم نوجوانان با پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی آشنا می‌شوند و به صورت عینی از پالایشگاهای دیدن می‌کنند که در زمان جمهوری اسلامی ساخته شده است.

علاوه بر این برنامه‌ها نوجوانان ازیادمان علقمه یا خین (کربلای 4)، استراحت شبانگاهی اردوگاه حضرت زهرا سلام الله علیها،  یادمان شلمچه (کربلای 5)، استراحت شبانگاهی یادمان شهدای دشت ذوالفقاری (رزم شب، روایت جبهه احرار، تجربه یک شب زندگی در جبهه) و زیارت شهدای گمنام معراج شهید محمودوند اهواز بازدید می‌کنند و روایت هر کدام در این مناطق توسط راویان بیان می‌شود.

رویکرد راهیان نور قرارگاه مردمی تحول اجتماعی بیشتر از تربیتی است که در آن علاوه بر  آشنا سازی زائر با تاریخ دفاع مقدس و پاسخ به شبهات آن در مورد دفاع مقدس و همچنین آشنا سازی با دستاورد های نظام در راستای جریان امید بخشی، با آن‌ها با ایجاد انگیزه درونی در راستای کنشگری در کف میدان تحول استان ها هم آموزش داده می‌شود. از جمله برنامه‌های که برای نوجوانان در این سفر زیارتی وجود دارد می‌توان به  بحث روایتگری، برگذاری کارگاه های علمی جهت استعداد یابی و استعداد سنجی، بیعت با شهدا، بحث گعده ها و گپ و گفت های خیابانی اشاره کرد.

ارسال شده در دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲:۵۲ بعد از ظهرتوسط امیرمسعود رائیج