تعداد معتادان متجاهر تهران به ۲۵ هزار نفر رسید

به گزارش پایگاه خبری بنیاد تحول اجتماعی و به نقل ازایرنا،احمد احمدی صدر عصر ‌سه‌شنبه‌ در همایش نقش مدیریت شهری در ارتقای ارتباطات اجتماعی و تاب آوری شهروندی، اظهار داشت: تاکنون ۳۲ بار طرح جمع آوری کودکان کار در تهران اجرا شده است و در حالی شمار معتادان متحاهر در سال گذشته به مرز ۲۵ هزار نفر رسید که ۱۴ نهاد در زمینه این آسیب‌ اجتماعی مسئولیت دارند.

وی با بیان اینکه افزایش آسیب‌های اجتماعی منجر به کاهش تاب آوری اجتماعی می‌شود، افزود: شهرداری پنج هزار ظرفیت برای معتادان متجاهر در هفت ماه اخیر ایجاد کرد و تمام منع پذیرشی‌های استان تهران توسط شهرداری تهران پذیرفته شد.

کاهش تاب‌آوری‌ اجتماعی در صورت عدم توجه به آسیب‌های اجتماعی

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی اظهار کرد: اگر خدمت رسانی و خدمت گذاری به مردم فراموش شود و به آسیب‌های اجتماعی پرداخته نشود، تاب آوری‌ اجتماعی کاهش خواهد یافت.

وی در ادامه سخنان خود به وجود سه اصل در قرآن اشاره کرد و گفت: ذیل این اصول می‌توانیم تاب آوری اجتماعی را به دست بیاوریم. وعده خداوند حق است و هیچ شک و خللی به آن وارد نمی‌شود. امروز به دنبال افزایش ظرفیت تاب آوری اجتماعی هستیم.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی با بیان اینکه همه قدرت‌های بزرگی که در طول جامعه بشری تشکیل شده دنبال سه اصل حاکمیت، امنیت‌ و نشر گفتمان و آیین حکومت هستند گفت: خداوند با ظرافت در قرآن به این سه اصل اشاره کرده است.
هیچ تبلیغی موثر، پرنفوذتر و ارزشمندتر از خدمت به مردم نیست

وی با بیان اینکه هیچ تبلیغی موثر، پرنفوذتر و ارزشمندتر از خدمت به مردم نیست گفت: سیلی که چندی پیش در کشور آمد، باعث شد تا عده‌ای به شهرهای دیگر ایران سفر کنند و با یک‌سری مشکلات و معضلات نادیده شهرها آشنا شوند.

احمدی صدر تاکید کرد: در سازمان اجتماعی از خودمان سوال کردیم که چرا باید ۶ سال اسکلت بندی چهار ساختمان گرمخانه طول بکشد.

مدیرعامل سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران همچنین به خبرنگاران گفت: در سال جاری تاکنون هیچ فوتی کارتن خوابی در شهر تهران نداشتیم و سال گذشته نیز گشت‌های ما فعال بودند و مردم هم در این حوزه کمک کردند.

وی افزود: زمستان گذشته ظرفیت مددسراهای ما افزایش داده شد اما این افزایش ظرفیت به شکلی است که تعداد مددسراها تغییری نکرده اما ۵۰ تا ۷۰ درصد افرادی که به مددسراها مراجعه می‌کردند معتادین متجاهر بودند که با توجه به احداث یاورشهرها این ظرفیت در یاورشهرها انتقال پیدا کرده و به این ترتیب ظرفیت مددسراها افزایش پیدا کرده است.

احمدی صدر اظهار کرد: سال گذشته در جمع‌آوری افراد بی‌خانمان ۱۳ خودرو به همراه سه اتوبوس اجرای طرح حامی شهر را بر عهده داشتند که امسال این خودروها به ۴۰ ون افزایش یافته و همچنین ۲۲ منطقه را درگیر کردیم و با پرداخت هزینه‌های انتقال به افراد بی‌خانمان بر روند اجرای این موضوع نیز نظارت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد بی‌خانمان‌ها کاهش پیدا کردند گفت: ظرف دو سه ماه گذشته به دلیل اغتشاشات ضربه‌ای به روند این کار وارد شد چرا که پلیس وقت خود را صرف موضوع امنیت کرد. از این حیث ما در جمع‌آوری به پلیس کمک کرده‌ایم همچنین در حوزه جمع‌آوری معتادین متجاهر نیز از شب گذشته شهرداری تهران در حوزه جمع‌آوری آنها کار خود را به عنوان کمک به سایر نهادها آغاز کرده است.

ارسال شده در چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۹:۱۲ قبل از ظهرتوسط امیرمسعود رائیج