ارتقای سواد رسانه‌ای بزرگترین رسالت متولیان فرهنگی

به گزارش پایگاه خبری بنیاد تحول اجتماعی و به نقل ازمهر،جلال آفاقی پیش از ظهر پنجشنبه در اختتامیه طرح ملی مشارکت اجتماعی نوجوانان و بانوان بهزیستی با اشاره به اجرای موفق طرح مانا، حساسیت گروه سنی نوجوانی را یادآور شد و اظهار کرد: بزرگترین رسالت متولیان فرهنگی در کشور، تلاش برای ارتقای سواد رسانه‌ای و مهارت ارتباطی در بین قشر نوجوان است.

وی مشارکت در هر جامعه را عامل توسعه و ضامن بقای آن جامعه دانست و گفت: مشارکت اجتماعی در دین مبین اسلام و به تبع آن در قانون اساسی کشور جایگاه بسیار بالایی دارد و نمی‌توان از نقش غیرقابل انکار مشارکت اجتماعی، در کاهش آسیب‌ها چشم‌پوشی کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان کرد: هر جا مردم در صحنه بوده‌اند و با احساس مسئولیت اجتماعی پای کار حاضر شده‌اند، موفقیت‌های عظیمی به دست آمده، مشکلات به نحو مطلوب مرتفع شده است.

آفاقی با اشاره به تحرکات و اغتشاشات اخیر که با محوریت عملیات روانی و جنگ رسانه از سوی شبکه‌های معاند اتفاق افتاد، افزود: هوشیاری والدین و ارتقا ارتباط صمیمانه والدین با فرزندان و توسعه کارکردهای خانواده در جامعه امروزی لازم و ضروری است.

وی با انتقاد از ضعف‌های موجود در زمینه کنترل فضای مجازی و سطح پایین قدرت تجزیه و تحلیل کاربران، افزود: بخش عمده هزینه‌های تحمیل شده امروز ناشی از غفلت برخی از متولیان فرهنگی است.

ارسال شده در شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۸ بعد از ظهرتوسط امیرمسعود رائیج