نماینده ولی فقیه در کردستان: آموزش مهارت به زندانیان با جدیت دنبال شود

به گزارش پایگاه خبری بنیاد تحول اجتماعی و به نقل ازایرنا،حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره زندانهای استان کردستان اظهار داشت: علم آموزی، مهارت افزایی و برنامه های هنری برای زندانیان در دستور کار باشد.

وی با بیان اینکه مطالعه و برنامه های هنری روی نگرش و رفتار زندانیان نقش موثر دارد، افزود: خدمات کتابخانه های زندان‌ها ارتقا یابد و زندانیان از وسایل و امکانات لازم به ویژه از کتابهای متنوع بهره مند شوند.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم رعایت حقوق زندانیان، منزلت و کرامت ذاتی و انسانی آنها تاکید و اضافه کرد: ارتکاب جرم، عاملی برای از دست رفتن کرامت ذاتی زندانیان نیست، بنابراین احترام به آنان ضروری است.

حجت الاسلام پورذهبی یادآور شد: کسانی که مجرم هستند غیر محترم نیستند و باید اصلاح نگرش جامعه نسبت به این قشر صورت پذیرد.

مدیرکل زندنهای کردستان هم در این دیدار گفت: توفیقی دست داد تا در استان فرهنگی کردستان و در سنگر اصلاح و تربیت در خدمت مددجویان آسیب دیده این استان باشم و امیدواریم بتوانیم رسالت اصلی سازمان زندان‌های کشور که همان اصلاح و تربیت هست را به خوبی انجام دهیم.

مجتبی محمدی ادامه داد: مهمترین مشکل زندانهای استان، بافت قدیمی و فرسوده است و این مهم ما را برآن داشت تا با همکاری مسوولان ارشد استان و اجرای دقیق حقوق شهروندی برای مددجویان، زمینه خروج اماکن زندان‌ها را از پوسته داخلی شهر فراهم کنیم.

وی خواستار نگاه ویژه نماینده ولی فقیه در کردستان به مددجویان و خانواده های آنان شد اظهار امیدواری کرد با تخصیص اعتبارات و توجه مسوولان استانی، بخشی از مشکلات پیش رو و زمینه حضور مربیان و روحانیون در زندان در راستای انجام هر چه بهتر فعالیت های اصلاحی و تربیتی فراهم شود.

در حال حاضر ۱۰ زندان و مرکز اصلاح و تربیت در شهرستان‌های مختلف استان کردستان فعالیت دارند.

ارسال شده در شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۱ قبل از ظهرتوسط امیرمسعود رائیج