آسیب های اجتماعی بیش از پیش مورد توجه جدی دولت

به گزارش پایگاه خبری بنیاد تحول اجتماعی و به نقل از ایرنا،احمد وحیدی وزیر کشور در گفت و گو با خبر گزاری ایرنا گفت: به اندازه کافی به آسیب های اجتماعی توجه نشده و دیدگاه و رویکرد دولت سیزدهم در مورد کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری در موردکاهش و کنترل پنج آسیب اجتماعی چیست؟ افزود: آسیب های اجتماعی مورد توجه کاملا جدی دولت است و رئیس جمهور در سفرهای استانی که انجام می دهد به شکل خاص از مناطق حاشیه ای بازدید می‌کند و این نشان دهنده  اهمیت خاص موضوع برای دولت و توجه به مقوله آسیب های اجتماعی است.

وی اظهار داشت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه ای صورت میگیرد و این موضوع در دستور کار وزارت کشور، سازمان امور اجتماعی و دستگاه‌های مرتبط قرار گرفته و حتما یک اهتمام جدی می خواهد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه حل موضوعات مرتبط با آسیب های اجتماعی عزم جدی می خواهد، تصریح کرد: در این حوزه غفلت شده است و عقب افتادگی‌هایی هم از سال های قبل داریم که موجب بیشتر شدن مسائل شده است و در پی جبران آن هستیم.

تلاش و کمک وزارت کشور برای حفظ کرامت بانوان 

وزیر کشور همچنین درباره حفظ کرامت بانوان در جامعه با بیان اینکه بانوان در دنیا یگانه‌اند، گفت: زنان همواره مورد حمایت جدی جمهوری اسلامی هستند.

وزیر کشور ادامه داد: کرامت بانوان به عنوان یکی از موضوعات مهم در جامعه محسوب می‌شود و بدون شک مکتب اسلام به عنوان بهترین مکتب در دنیا به بحث کرامت بانوان پرداخته و در بالاترین سطح این مساله را مطرح کرده است.

وحیدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نیز در همین راستا حرکت می‌کند، تصریح کرد: بسیاری از موضوعات در دستور کار جمهوری اسلامی مانند مسایل فرهنگی و اجتماعی در راستای حفظ کرامت بانوان است زیرا بانوان ما نشان داده‌اند در دنیا یگانه هستند.

وی گفت: در حال حاضر زنان ما ظرفیت‌های بسیار بالای اخلاقی، اجتماعی، دینی و علمی دارند و به همین خاطر  بانوان به عنوان مادر، دختر و یا فعال اجتماعی، سیاسی یا اقتصادی همواره از حمایت جدی جمهوری اسلامی بهره می‌برند.

وی تاکیدکرد: امید است در مسیر کارهای گسترده‌ در این حوزه بتوان این مفهوم را به دنیا ارائه داد تا دنیا بداند کاری که امروزه بر سر زنان در دنیا غرب می‌آورند و مقام زن را به نوعی بی‌ارزش می‌کنند، در جامعه ما اینگونه نیست و باید به باور حفظ کرامت بانوان در جامعه ما برسند و ما نیز در این راستا حرکت می کنیم و امیدواریم بتوانیم به این مساله هم کمک کنیم؛ البته وزارت کشور بی تردید هرآنچه که بتواند در این راستا کمک می کند

ارسال شده در شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۱ قبل از ظهرتوسط admin