مهم ترین دلیل 55 درصد از آسیب های اجتماعی در استان مازندران به خاطر اعتیاد به مواد مخدر است

به گزارش پایگاه خبری بنیاد تحول اجتماعی و به نقل از ایرنا،علی شیرازی روز شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران گفت : اعتیاد یکی از معضلات اساسی در استان مازندران است که باید با به کار گیری برنامه‌ریزی منسجم برای رفع این معضل چاره ای اندیشید.

وی با پرداختن به این موضوع  که در حال حاضر ۶۸ درصد زندانیان استان به موادمخدر اعتیاد دارند، گفت : به طور قطع یکی از راه های اساسی برای رفع این نابسامانی های اجتماعی اجرای طرح های اشتغال آفرینی و مهارت آموزی است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با بیان این که مازندران تنها استان در کشور است که مرکز بازپروری و مهارت آموزی ویژه معتادان ندارد ، بیان داشت : رفع بی توجهی به اشتغال افرادی که با ترک اعتیاد به جامعه برگشتند باید باجدیت با راه اندازی یک مرکز جامع در اولویت قرار گیرد.

شیرازی گفت: طبق قانون دستگاه های اجرایی اگر دارای اراضی و ساختمان های بدون استفاده هستند باید این اماکن خود را در اختیار دیگر دستگاه‌ها قرار دهند که براساس آن شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نسبت شناسایی اماکن بدون بهره برداری نهادهای دولتی اقدام کرده است.

وی افزود : جهاد کشاورزی مازندران دارای یک ساختمان بدون استفاده در شهرستان بابل است که طبق پیگیری های انجام شده و با دستور استاندار این ساختمان برای مهارت آموزی افراد معتادی که باردیگر سلامتی خود را به دست آوردند، استفاده خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران ادامه داد: اعتیاد به مواد مخدر مهم ترین چالش اجتماعی در استان به حساب می آیند که به طور قطع با اجرای طرح های اشتغال آفرین و رفع مشکل بیکاری اشخاص بازگشته از دام اعتیاد می توان روند توسعه اجتماعی در این دیار را هموار تر کرد.

وی افزود : با تحویل این ساختمان در آینده نزدیک حدود ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل طرح های زیرساختی ناجا به دبیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اختصاص خواهد یافت.

ارسال شده در سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۸ قبل از ظهرتوسط امیرمسعود رائیج