عضو شورای شهر تهران از نبود ارزیابی اثرات اجتماعی در طرح های شهری گلایه کرد

به گزارش پایگاه خبری بنیاد تحول اجتماعی و به نقل از ایسنا،خانم شمس احسان در تذکر قبل از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با گلایه از نبود بررسی و ارزیابی تأثیرات اجتماعی طرح‌های شهری بیان داشت: بروز پیامدهای نامطلوب و ناخواسته پروژه‌های عمرانی و... در دهه‌های گذشته باعث شده که شاخه جدید بین رشته‌ای برای شناسایی اثرات اجتماعی و فرهنگی پروژه‌ها به وجود آید که شهرداری می‌تواند از این مطالعات استفاده کنند.

شمس احسان با گفتن اینکه در سال ۸۶ شورای شهر در مصوبه‌ای شهرداری تهران را الزام کرده که مطالعات فرهنگی، اجتماعی و... پروژه‌های شهری را انجام دهد، گفت: قرار بوده که هزینه انجام مطالعات از محل پروژه تهیه شود و حتی در سال ۸۹ شهرداری انجام مطالعات ارزیابی و اثرگذاری اجتماعی و فرهنگی پروژه‌ها را برای تمامی معاونت‌ها، سازمان‌ها و شهرداران مناطق به امور اجتماعی سپردند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه هدف از ارزیابی تأثیرات، تحقق توسعه پایدار و محدود کردن تاثیرات نامطلوب است، گفت: هشت ماه از شروع به کار مدیریت شهری جدید می‌گذرد؛ اما هنوز ابلاغ دستورالعمل جدید را نمی‌بینیم و لازم است شهردار تهران در این خصوص تذکر دهد.

ارسال شده در چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۹:۵۱ قبل از ظهرتوسط امیرمسعود رائیج