خبر خوب برای زنان سرپرست خانواده/کمیته امداد ضامن مددجویان

به گزارش پایگاه خبری بنیاد تحول اجتماعی و به نقل از فارس، عاشوری مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در نشست خبری با رسانه‌ها با اشاره به اقدامات این صندوق، بیان داشت: ما در ششمین سالگرد تاسیس قرار داریم و تلاش همکاران باعث شده که رشد این صندوق روز به روز افزایش پیدا کند و این افتخار را مدیون همکاران هستیم.

وی گفت: در شرایط بسیار سخت کرونایی یک روز شعبات بانکی خود را تعطیل نکردیم و در همین ایام کرونا جان چند تن از همکاران ما را گرفت.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت افزود: ما در حوزه درمان ۱۱ هزار تسهیلات در قالب ۹۸ میلیارد تومان به مددجویان ارائه کردیم که این رقم بسیار عالی است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۳۴ هزار اشتغال را در بین مددجویان ایجاد کرده ایم که ۷۲۲ میلیارد تومان در همین زمینه به مددجویان پرداخت شده است.

عاشوری به دیگر تسهیلات تسهیلات ارائه شده به مددجویان کمیته امداد امام خمینی رحمت الله اشاره کرد و ادامه داد: درباره موضوع های فرهنگی ۹۸۰۰ تسهیلات در قالب ۹۶ میلیون تومان به مددجویان این نهاد حمایتی کمک شده است.

وی همچنین به خدمات صندوق امداد ولایت در حوزه مسکن خرید، احداث و تعمیر مسکن مددجویان اشاره کرد و گفت: در این باره ۳۹هزار تسهیلات را به مددجویان ارائه دادیم که ۴۵۸ میلیارد تومان هزینه پرداخت شده است.

وی گفت: در مجموع ۳۱۴ هزار تسهیلات به مددجویان کمیته امداد ارائه شده که در این راستا ۳۲۰۰ میلیارد تومان نیز به مددجویان واریز شده است.

وی با اشاره به خوش حساب بودن مددجویان کمیته امداد در پرداخت اقساط وام ها گفت: پیش‌بینی ما این بود که ۱۴۰۰ میلیارد تومان از محل دریافت اقساط از وام های مددجویان دریافت کنیم که به دلیل خوش حساب بودن مددجویان کمیته امداد این رقم ۱۵۸۲ میلیارد تومان پرداخت شد و ما نسبت به زمان قبلی ۱۳ درصد از ۱۳ درصد پیشرفت داشتیم.

وی به یکی از خدمات دیگر صندوق امداد شرکت گفت شعبه مجازی ماه آغاز به فعالیت نمود و سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد که از طریق همین شعبه مجازی ۲۶۰۰۰ افتتاح حساب صورت گرفته که نزدیک به ۶۰ درصد از این افتتاح حساب ها از طریق استان سیستان و سیستان و بلوچستان است.

عاشوری به یکی دیگر اقدامات این صندوق اشاره کرد و گفت: ما توانسته ایم در قالب تسهیلاتی، ضمانت نامه‌های بانکی را برای زنان سرپرست خانوار ایجاد کنیم تا بتوانند از بانک‌ها وام بگیرند، درهمین قضیه ۴۶۲۰ فقره ضمانت نامه صادر و توانسته ایم ۲۱۰ میلیارد تومان به مددجویان خدمت رسانی کنیم.

وی ادامه داد: در سال جاری تلاش می کنیم تا فعالیت های خود را به سمت الکترونیکی شدن سوق دهیم این کار باعث  می شود که به محیط زیست کمک کند و صرفه جویی کنیم.

ارسال شده در سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۹:۳۸ قبل از ظهرتوسط امیرمسعود رائیج