وزیر دادگستری:اکثر کودکان کار از اتباع خارجی هستند

به گزارش پایگاه خبری تحول اجتماعی و خبرگذاری مهر،رحیمی وزیر دادگستری در اختتامیه کارگاه نظام حمایت از اطفال و نوجوانان با بیان اینکه اگر بخواهیم جامعه‌ای موفق و پیشرفته داشته باشیم، نیاز به توجه بیشتر به کودکان و نوجوانان هستیم، گفت: از وظایف اصلی ما حمایت از کودکان و نوجوانان است. تجربه حمایت از کودکان و نوجوانان در استان‌ها بسیار متفاوت است و در نقاط گوناگون حمایت از اطفال به شکل دیگرصورت می‌گیرد.

وزیر دادگستری با اشاره به موضوع کودکان کار گفت: اکثر کودکان کار از اتباع خارجی هستند. البته باید از هر کودکی حمایت کنیم. حتی کودکانی که به صورت غیرقانونی در کشور ما حضور دارند.

رحیمی با بیان اینکه ظلم به کودکان از ظلم به هر انسانی سنگین‌تر است، افزود: باید از هر گونه ظلم به کودکان از جمله مجبور کردن آنان به کار جلوگیری کنیم. عده‌ای از کودکان کار از روی ناچاری به کار روی می‌آورند اما تعدادی  دیگر به دلیل حضور باندها مجبور به کار می‌شوند. باندها و کسانی که کودکان کار را مجبور به کار اجباری می‌کنند، مجرم هستند و باید با آنها برخورد جدی شود.

وی با بیان اینکه بیشتر زباله گردی‌ها توسط باندها اداره می‌شود، تاکید کرد: باید این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنیم. اگر شهرداری‌ها تفکیک زباله از مبدا را به جدیت پیگیری کنند، دیگر نظاره گر این معضل زباله گردی کودکان نخواهیم بود.

امیرحسین رحیمی، تبریز را شهر بدون کودک کار معرفی و تصریح کرد: باید از سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در توجه به کودکان کار حمایت کنیم.

ارسال شده در سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۹:۳۲ قبل از ظهرتوسط admin