اعزام بیش از دو هزار نوجوان به مناطق عملیاتی جنوب کشور

 ابراهیم نور محمدی در گفتگو با پایگاه خبری تحول اجتماعی با بیان اینکه قرارگاه تحول اجتماعی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در محلات حاشیه شهری و پر آسیب مراکز استان ها فعالیت می‌کند اظهار کرد : در این راستا این قرارگاه  اقدام به برگزاری اردوی راهیان نور برای نوجوانان بازه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال که در محلات حاشیه نشین و پر آسیب  کشور زندگی می کنند، کرده است .

 
وی با بیان اینکه  اين اقدام فرهنگي در ايجاد روحيه معنويت و اخلاق نوجوانان نقش بسيار تاثير گذاري دارد افزود: اردوهای راهیان نور می‌تواند به بهترین نحو بینش قشر جوان و نوجوان را افزایش دهد. 


مسئول قرارگاه مردمی تحول اجتماعی هدف از اعزام  این اردوی راهیان نور را آشنایی جوانان و نوجوانان با رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا، رزمندگان و جانبازان در همه عرصه های نظامی، اجتماعی، فرهنگی و ...  ذکر کرد و گفت : این اردو برای جوانان و نوجوانان که جبهه و جنگ را ندیده اند می‌تواند تاثیر بسیاری داشته باشد و در آینده جزو طلیعه داران  و ادامه دهنده راه شهدا در جامعه باشند.

نورمحمدی با بیان اینکه محلات حاشیه نشین شهرها  دارای ظرفیت های بالقوه ای هستند اظهار کرد: این جوانان و نوجوانان به درستی آینده سازان کشورهستند و جز ثروت کشور  به حساب می آیند که باید برای این قشر سرمایه گذاری شود . 

وی با اشاره به صفت منفی که به‌ محلات حاشیه نشین شهر داده می‌شود افزود : این محلات آسیب نیستند و نهادن نام حاشیه شهر اشتباهی است که ما مرتکب می شویم؛ بلکه این محلات دارای  ظرفیت های مناسبی هستند که  دیده نشده اند و این حرکت در راستای توجه به نسل نوجوانان، آینده سازان میهن و ظرفیت های این مناطق شهری می باشد. 

این مسئول با بیان اينکه  دوهزار و ۲۰۰ نفر نوجوان  از محلات مذکور در قالب ۴ گروه از 2 تا 8 فروردین 1401  به مناطق اعزام شدند اظهار کرد: نوجوانان اعزامی در طول مدت حضور خود در سرزمین های نور از برخی از مناطق عملیاتی نظیر؛ اروند، ذوالفقاریه، شلمچه، طلائیه، یادمان شهدای هویزه، کانال و کمیل و سایر مناطق عملیاتی دیگر بازدید کردند.
 
نور محمدی تصریح کرد: در اجرای این اردو‌ها، راهکارهای فرهنگی مقابله با جنگ نرم استکبار جهانی و روشنگری نسل جوان و نوجوان  به عنوان امید‌های آینده کشور مورد توجه قرار گرفته است.

ارسال شده در شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۸:۱۵ قبل از ظهرتوسط امیرمسعود رائیج