یک میلیون 650 عشایر و روستایی تحت پوشش بیمه

به گزارش پایگاه خبری تحول اجتماعی و خبرگزاری فارس،عبدالملکی، وزیر تعاون، کاررو رفاه اجتماعی در مراسم رونمایی از طرح ملی بیمه اجتماعی فراگیر محرومان و اقشار کم برخوردار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: این وزارتخانه چهار کلان پروژه را درباره زندگی مردم پیگیری می‌کند و بیمه فراگیری برای اقشار کم درآمد یکی از این دسته موارد است.

وی گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یک میلیون و ۶۵٠ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است که نگرانی ناترازی را در این صندوق نداریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد:  این صندوق در حوزه سرمایه گذاری موفقیت عالی و خوبی دارد و در حوزه سودآوری نیز موفق عمل کرده است.

وی افزود: طرح ملی بیمه اجتماعی فراگیر محرومان و اقشار کم برخوردار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از سال ۱۴۰۰ شروع  کردیم و نمایندگان مجلس ردیف اعتباری بسیار مستحکم  و قوی برای این کار درنظر گرفته اند.

وی تاکید کرد: در این صندوق، حق  بیمه شدگان، ۱۰ درصد را دولت می پردازد، در این طرح بیمه افراد کم درآمد و محروم در سال اول، حق بیمه رایگان است و در ۵ سال آینده هر سال یک درصد حق بیمه را افراد پرداخت می‌کنند.

وی ابراز داشت: شبانه روزی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر  پیگیر اجرای این طرح بودند همچنین یکی از عوامل محرک این طرح مسئولان کمیته امداد امام خمینی بودند.

ارسال شده در دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۹:۰۸ قبل از ظهرتوسط admin