اشتغال زایی برای 800 سوخت بر با تلاش بنیاد برکت

به گزارش پایگاه خبری تحول اجتماعی و خبرگزاری فارس،مرتضی نیازی،معاون توسعه اشتغال اجتماع‌ محور بنیاد برکت با اعلام اینکه بنیاد برکت بیش از 800 طرح اشتغال در سال 1400برای سوخت‌بران راه‌اندازی کرده است،بیان کرد: بنیاد در سال جاری 808 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را برای سوخت‌بران سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان راه‌اندازی کرده است.

وی گفت: راه‌اندازی این 808 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌ محور ایجاد بیش از 2400 فرصت شغلی  را برای سوخت‌بران و افراد دیگر در پی داشته است.

وی افزود: این تعداد شغل برای سوخت‌بران 93 روستا در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان فراهم شده است.

به گفته معاون توسعه اشتغال بنیاد برکت، شغل های ایجاد شده برای سوخت‌بران در رسته‌های مبتنی بر مزیت هر منطقه و بیشتر در حوزه‌های دام‌پروری، کشاورزی و خدماتی می باشد.

وی خاطرنشان کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای برپایی طرح‌های اشتغال ویژه سوخت‌بران بالغ بر یک‌هزار و 90 میلیارد ریال است.

نیازی با تاکید بر استقبال سوخت‌بران از تسهیل‌گران بنیاد برکت یادآور شد: بیشتر افراد از روی اجبار و از سر ناچاری به سوخت‌بری روی می‌آورند، چرا که نه تنها مالک سوخت‌های قاچاق شده نیستند که حتی اتومبیل هم به آن‌ها تعلق ندارد و فقط نقش یک راننده روزمزد را ایفا می‌کنند.

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت تصریح کرد: تسهیل‌گران بنیاد برکت در سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان با شناسایی و مراجعه به سوخت‌بران آن‌ها را پس از اهلیت‌سنجی، برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می کنند‌‎.

وی تاکید کرد:بنیاد برکت در سال 1400 پشتیبانی از لایه های اجتماعی آسیب‌پذیر اجتماعی از جمله زنان سرپرست خانوار، کولبران، سوخت‌بران، خانواده زندانیان، معلولین و خانواده کودکان بازمانده از تحصیل را به شکل ویژه در دستور کار داشت.

نیازی ادامه داد: بر این اساس، در سال جاری 20 هزار طرح اشتغال‌زایی با ظرفیت 60 هزار شغل برای این اقشار آسیب‌پذیر انجام گرفته است.

ارسال شده در شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱:۵۰ بعد از ظهرتوسط admin