رایگان شدن گاز خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد به تاخیر افتاد

به گزارش پایگاه خبری تحول اجتماعی و به نقل از خبرگزاری ایسنا ، خدرویسی درباره تاخیر این امر بیان کرد: استان‌ها اطلاعات و آمار مددجویان را در اختیار شرکت گاز گذاشتند؛ این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی و کد مددجویی این افراد بود. شرکت گاز علاوه بر این اطلاعات، خواستار اطلاعاتی از جمله شماره اشتراک گازو کنتور مددجویان شد. مجددا جمع‌آوری این اطلاعات نیز در دستور کار مددکاران کمیته امداد قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحول اجتماعی و به نقل از خبرگزاری ایسنا، خدرویسی درباره تاخیر این امر بیان کرد: استان‌ها اطلاعات و آمار مددجویان را در اختیار شرکت گاز گذاشتند؛ این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی و کد مددجویی این افراد بود. شرکت گاز علاوه بر این اطلاعات، خواستار اطلاعاتی از جمله شماره اشتراک گازو کنتور مددجویان شد. مجددا جمع‌آوری این اطلاعات نیز در دستور کار مددکاران کمیته امداد قرار گرفت. معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در پاسخ به این سوال که آیا آدرس مسکونی مددجویان برای شرکت گاز کفایت نمی‌کرد، با داشتن این اطلاعات امکان اجرای قانون وجود داشت، بیان کرد: براساس مکاتباتی که توسط مسئولین استان‌های مختلف با شرکت گاز به عمل آمده است، این شرکت اذعان کرده است که هنوز هیچ آیین‌نامه اجرایی درباره این قانون در اختیار این شرکت قرار نگرفته است.

خدرویسی در این زمینه افزود: این قانون تمام 2 میلیون و 247 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد را دربر نمی‌گیرد؛ زیرا برخی از افراد مستاجر بوده و منزل شخصی ندارند، برخی دیگر در خانه‌های ارثی زندگی می‌کنند که به نام خودشان نیست و برخی دیگر در مجتمع‌های مسکونی ساکن هستند که کنتور جداگانه‌ای نداشته و از کنتور مشترک استفاده می‌کنند. علاوه بر تمام موارد ذکر شده، این قانون تنها برای خانوارهای تحت‌ نظر کمیته امداد که در محدوده مصرفی یک تا سه که جز موارد کم مصرف به شمار می‌آیند را شامل می‌شوند.

وی در پاسخ به سوال دیگری که چند نفر از مددجویان در محدوده کم مصرف بوده و این قانون شامل آن‌ها می‌شود اطلاع داد که در حال جمع‌بندی آمار و ارقام هستیم. خدرویسی در زمینه جمع آوری اطلاعات بیان کرد که 6500 مددکار هم اکنون در کل کشور بسیج هستند تا اطلاعات و آمار مددجویان را به طور کامل تهیه کنند؛ وی افزود: در تلاش هستیم تا حداکثر در 15 روز آینده تمام اطلاعات را جمع آوری کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال شده در پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۲ قبل از ظهرتوسط مدیر تولید محتوا