نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب از امروز در 6000 مدرسه دایر شده است.

به گزارش پایگاه خبری قرارگاه تحول اجتماعی و به نقل از خبرگزاری ایسنا، وحید عظیمی در نشست خبری اطلاع رسانی کرد که نمایشگاه‌های دانش آموزی مدرسه انقلاب برای دهمین سال متوالی در حال برگزاری هستند؛ هدف این نمایشگاه‌ها ایجاد انسجام درونی بین گروه‌های دانش آموزی و آموزش تیم سازی و انجام کارهای گروهی به آن‌ها است. وی افزود: دومین هدف این نمایشگاه‌ها جریان‌ سازی فکری و محتوایی در اکثر مدارس بوده تا بتوانیم به کمک این فعالیت‌ها نیروهای متخصص و متبحری برای آینده ایران تربیت کنیم.


عظیمی با اشاره به برنامه گام دوم انقلاب و مسئولیتی که این برنامه برعهده دانش آموزان گذاشته است، اشاره کرد: بهمن ماه امسال، سومین سالی است که بیانیه دوم انقلاب به عنوان نقشه راه معرفی شده است و این باعث ایجاد جریان فکری و تامل اکثر جوانان و نوجوانان شده است؛ زیرا رهنمودهای ارزشمندی در این بیانیه مطرح شده است که می تواند کلید راه نوجوانان و جوانان باشد.

همچنین عظیمی افزود: بهتر است توجه بیشتری به محتوا و درک بیانیه وجود داشته باشد، زیرا باعث می‌شود جوانان به سمت و سویی که در بیانیه آمده است حرکت کنند. اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان به دلیل اهم محتوای بیانیه برخود واجب دیده است دهمین دوره از نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب را بر محوریت این بیانیه برگزار کند تا روشن کننده راه و مسیر برای دانش آموزان باشد.

عظیمی ادامه داد: در 6000 مدرسه کشور به کمک وزارت آموزش و پرورش و دانش آموزان فعال در تمامی استان‌های کشور نمایشگاه در حال برگزاری است؛ اهداف ای نمایشگاه‌ها بالا بردن دانش و آگاهی نوجوانان نسبت به مسائل و مبانی انقلاب اسلامی ایران است. این مبانی باعث می‌شود در نوجوانان روحیه خودباوری و امیدواری به وجود بیاید، همچنین باعث می‌شود دانشآموزان مهارت‌های خود را در زمینه روایتگری وقایع و اتفاقات انقلاب بالا ببرند و در مورد نقش دانش آموزان در رابطه با نحقق عدالت اسلامی اطلاعات مفیدی کسب کنند.

معاون اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی بیان کرد: نمایشگاه‌ها به صورت حضوری در اکثر مدرس‌ها دایر هستند، اما اگر در برخی از استان‌ها و شهرها به دلیل مسائل کرونایی امکان برگزاری حضوری وجود نداشته باشد؛ مسئولین موظف هستند ویدئوهایی از این نمایشگاه‌ها تهیه کرده و در برنامه شاد بارگذاری کنند تا سایر دانش آموزان نیز از آن نهایت بهره را ببرند. وی افزود: گروه‌های تشکیل دهنده هر غرفه بین 7 تا 14 دانش آموز است که یک نفر در هر غرفه به بیان و روایتگری وقایع انقلاب می‌پردازد که یک روش تربیتی و رشد دهنده برای نوجوانان است.

عظیمی افزود: آثار نمایش داده شده در نمایشگاه، در سه بخش " دیروز"، "امروز" و "فردا" تهیه شده است که در هر یک در مورد رویدادها و مسائل آن دوران سخن گفته می شود. برای مثال آثاری که در طبقه بندی "امروز" قرار گرفته‌اند، درباره مسائل و چالش‌های انقلابی امروز، گام دوم انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن، سبک زندگی انقلابی و اسلامی امروزی و فضاهای مجازی اطلاعاتی می‌دهند. برگزیدگان این نمایشگاه در فروردین ماه 1401 معرفی شده و به عنوان راویان تمدن نام برده خواهند شد.

در این نمایشگاه که در مقاطع متوسطه اول و دوم در حال برگزاری است، بازارچه دانش آموزی هدهد نیز در حال فعالیت بوده که در این قسمت آثار دانش آموزان به فروش می رسد که بخشی از مبالغ جمع شده از این قسمت نیز صرف امور خیریه خواهد شد.

منبع خبر: خبرگزاری ایسنا

ارسال شده در سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲:۳۳ قبل از ظهرتوسط مدیر تولید محتوا