کمیسیون فرهنگی مجلس از طرح‌ها در حوزه تحکیم خانواده و کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی حمایت ویژه می‌کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تحول اجتماعی به نقل از گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، غلامرضا منتظری عصر امروز در نشست با مدیران سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان بر لزوم تقویت فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در این سازمان تأکید کرد و اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم به آن ورود کرده توجه جدی به فعالیت‌ها در حوزه خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس برای نخستین بار بودجه ویژه‌ای برای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی، تحکیم خانواده و غیره اختصاص داده است، گفت: هر استانی می‌تواند متناسب با ظرفیت‌هایی که دارد و طرح‌هایی که ارائه می‌دهد از این اعتبارات استفاده کند.

دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از اولویت‌های کمیسیون فرهنگی طرح‌هایی است که در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد و تشکل‌هایی که در حوزه سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند، می‌توانند طرح‌های پیشنهادی خود را تهیه و ارسال کنند.

وی در ادامه به موضوع ارتقای آموزش‌های قرآنی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: افزایش سطح کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی به ویژه رشد و تقویت حافظان قرآن کریم از دیگر موضوعاتی است که انتظار می‌رود سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به آن ورود جدی‌تری داشته باشد.

منتظری با بیان اینکه ساخت خانه‌های عالم در روستاها به ویژه در نقاط محروم، کمک زیادی به توسعه فرهنگی خواهد کرد بر پیگیری اعتبارات خانه عالم در روستاها تأکید کرد.

وی هم چنین از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی استان خواست مطالبات این سازمان را به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری، احصاء و کدبندی کنند تا در نشست آینده با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی طرح و بررسی شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین به مدیران تبلیغات اسلامی استان، قول نشست مشترک با رئیس سازمان تبلیعات اسلامی را داد تا نیازهای استان در بخش‌های مختلف مطرح و درباره آنها چاره اندیشی شود.

ارسال شده در یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۸:۱۵ قبل از ظهرتوسط مجتبی کدیی