تلاش برای ارائه بسته حمایتی به خانواده‌های آسیب‌پذیر در حوزه کرونا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تحول اجتماعی به نقل از گزارش ایسنا، وی افزود: برای هماهنگی، هدایت و پشتیبانی از این گروه‌های جهادی برنامه‌ریزی شده تا از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای خدمت‌رسان استفاده شود و با توجه به نیازهای بهداشتی و درمانی که در روستاها و مناطق محروم استان احساس می‌شود در این ایام بدلیل تشدید بیماری کرونا اردوهای جهادی پزشکی را خواهیم داشت.

وی بیان کرد: با تفاهمی که با کمیته امداد انجام می‌شود و همچنین به کمک مجموعه هلال‌احمر امسال در بحث تامین داروها، نیازمندی‌ها و اقلام مورد نیاز این اردوهای پزشکی برنامه‌ریزی شد تا به حجم قابل‌توجهی از خانواده‌های نیازمند خدمات پزشکی ارائه شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: با توجه به کمرنگ شدن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، توزیع ماسک و اقلام بهداشتی در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهرها در این ایام دربرنامه قرار دارد که از ظرفیت بنیاد برکت و مجموعه‌های دیگر در بحث تامین ماسک اقلام بهداشتی استفاده خواهد شد.

هنری با اشاره به کمک به درمان بیماران صعب‌العلاج افزود: با هماهنگی با خیران برنامه‌ریزی شد که حمایتی را برای موضوعات درمانی از این طریق نیز اختصاص بدهند و بخشی از داروهای مورد نیازشان با تفاهم با مجموعه هلال‌احمر تامین شود.

وی گفت: یکی دیگر از نیازمندی‌ها بحث سوءتغذیه کودکان و مادران باردار بود که با توجه به حجم قابل توجهشان و مشکل اساسی در این زمینه وجود دارد با هماهنگی که با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، معاونت بهداشتی و درمانی و هلال‌احمر برنامه‌ریزی برای تامین شیرخشک رایگان برای تعدادی از خانواده‌های نیازمند انجام خواهد شد.

وی گفت: یکی از موضوعات دیگر بحث تامین وام و تسهیلات قرض‌الحسنه است که مقرر شد جلسه‌ای با کمیسیون هماهنگی بانک‌ها با مجموعه بانک‌های استان برگزار شود و بخشی از تسهیلاتی که به‌صورت قرض‌الحسنه امکان واگذاری به کمیته حمایتی برای ارائه به خانواده‌های نیازمند و آسیب‌پذیر در بحث کرونا برای تامین معیشت است مصوب شود بخشی از تسهیلات در این مسیر به افرادی که مشمول این طرح باشند اعطا خواهد شد.

هنری، پشتیبانی از گروه‌های جهادی را از محورهای جلسه کمیته حمایتی قرارگاه شهید حاج‌قاسم سلیمانی عنوان کرد و یادآور شد: با برنامه‌ریزی انجام شده رزمایش بزرگی از حرکت‌های جهادی در هفته مبارک بسیج خواهیم داشت که از مجموعه‌هایی که قابلیت اعزام گروه‌های جهادی دارند و پشتیبانی از خدماتی که گروه‌های جهادی از هفته آینده خواهند داشت؛ صورت گیرد.

ارسال شده در دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲:۰۱ بعد از ظهرتوسط مجتبی کدیی