اقدامات پیشگیرانه راهکاری برای کاهش وقوع جرم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تحول اجتماعی به نقل از  گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، دادستان عمومی و انقلاب لنده در شورای پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان گفت:

اقدامات پیشگیرانه و استفاده از ظرفیت همهٔ دستگاه‌ها و نهاد‌ها در کاهش وقوع جرائم تأثیر بسزایی دارد. اکبر پرندوار با بیان اینکه برای کاهش سرقت‌ها یک سازمان به تنهایی کارساز نیست افزود:

مقابله با سرقت نیازمند عزمی همگانی و عمومی است و مردم باید در این خصوص مسائل ایمنی را رعایت کرده و رسانه‌ها نیز باید با آگاه‌سازی جامعه در این خصوص ایفای نقش کنند. پرندوار اضافه کرد:

عوامل گوناگونی در وقوع سرقت‌ها تأثیرگذار است که باید با نگاه پیشگیرانه این علل شناسایی شود تا با برنامه‌ریزی دقیق و اقدامات هدفمند بتوانیم از وقوع سرقت‌ها جلوگیری کنیم.

وی به موضوع اعتیاد و آسیب اجتماعی آن اشاره کرد و گفت: امروز اعتیاد تنها مشکلی فردی نیست بلکه موضوع مهم اجتماعی و علت وقوع بسیاری از جرائم است و رد پای اعتیاد در افزایش تعداد سرقت‌های خرد در این شهرستان به مشهود است.

استفاده از سیستم‌های پایش تصویری و دوربین‌های مدار بسته به منظور کنترل مسائل ترافیکی و امنیتی توسط شهرداری لنده،

تسریع دررفع مشکلات روشنایی برخی معابر و اماکن پر تردد توسط اداره برق، جمع آموری و معرفی معتادان به کمپ و ادامه گشت‌های شبانه روزی نیرو‌های انتظامی از مصوبات این نشست بود.

ارسال شده در سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۳:۱۵ بعد از ظهرتوسط مجتبی کدیی