روند افزایشی جرائم در بین دانش آموزان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تحول اجتماعی به نقل از  گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد حسین رحیمی زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد در نشست افتتاحیه سلسله نشست‌های بیان با گلایه از کم توجهی به آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان، گفت: علیرغم رشد آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان و لزوم پیشگیری از آن شاهد اختصاص کمترین بودجه در این حوزه به آموزش و پرورش هستیم.

او افزود: مسئولان امر نباید به فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیرانه در حوزه دانش آموزی به عنوان هزینه نگاه کنند بلکه باید با نگاه سرمایه گذاری به دنبال تقویت فعالیت‌های این حوزه باشند.

رحیمی زاده با اشاره به فعالیت دادگاه اطفال از سال ۱۳۹۹ تصریح کرد: در طول سال‌های در ۱۰ شاخص مهم شاهد روند افزایشی در تشکیل پرونده‌ها بوده ایم.

او گفت: بخشی از دانش اموزان در خانواده پر ریسک زندگی می‌کنندکه برای حفظ آن‌ها از آسیب‌های احتمالی باید برای آن‌ها برنامه خاص داشته باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد تصریح کرد: وجود دانش آموزان بعضا آسیب دیده در مدارس از دیگر چالش‌های مدارس است که این موضوع هم باید مورد توجه متولیان امر آموزش و پرورش قرار گیرد.

اوبا اشاره به برگزاری برنامه‌های مشترک در حوزه پیشگیری بین دادگستری کل و اموزش و پرورش استان اظهار داشت: در راستای تحقق سند تحول قوه قضائیه برنامه‌های مشترک بین مجموعه دادسرا و معاون اجتماعی پیشگیری دادگستری استان با آموزش و پرورش برای کاهش آسیب دانش آموزان اجرایی می‌شود.

ارسال شده در سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲:۵۹ بعد از ظهرتوسط مجتبی کدیی