ارائه گزارش مسئولان سازمان برنامه‌وبودجه از نحوه تخصیص اعتبارات به حوزه آسیب‌های اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تحول اجتماعی مجید انصاری در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستورکار امروز(سه‌شنبه 11 آبان ماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) حضور پیدا کرده و به ارائه گزارش از عملکرد این نهاد در خصوص اقدامات انجام شده در راستای تکالیف مصرح آن در قانون بودجه 1400 کشور پرداخت.

نماینده  ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اعضای این کمیسیون نیز سوالاتی را پیرامون حوزه اشتغالزایی، توانمندسازی، ارائه تسهیلات بانکی اعم از بروکراسی حاکم بر نحوه ارائه وام کارگشایی، تامین مسکن برای نیازمندان و همکاری با گروه‌های جهادی جهت تسریع روند ساخت و سازها مطرح کردند که آقای بختیاری به آنها پاسخ داد.

وی تصریح کرد: در ادامه این نشست معاونان سازمان برنامه و بودجه کشور به ارائه گزارش از عملکرد این سازمان در خصوص اعتبارات تخصیص‌یافته در زمینه آسیب‌های اجتماعی که در قانون بودجه 1400 کشور به آن تاکید شده است و میزان وجوه تخصیص‌یافته توسط برنامه و بودجه به این حوزه پرداختند.

انصاری اظهار کرد: البته توضیحات ارائه شده کافی نبود و استدلال و استنباط اعضای این کمیسیون مبتنی بر این بود که اعتبارات تخصیص‌یافته به حوزه آسیب‌های اجتماعی در جای خود هزینه نشده و به سمت و سوی دیگری منحرف شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: در نهایت قرار بر این شد گزارش انحراف از بودجه در حوزه آسیب‌های اجتماعی احصاء شده و پس از نهایی شدن در صحن قرائت شود. 

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) و معاونانش، معاونان سازمان برنامه و بودجه کشور و نمایندگانی از سازمان امور اجتماعی، بهزیستی، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند ./

ارسال شده در شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۸ قبل از ظهرتوسط مجتبی کدیی