ضرورت مهارت آموزی نوجوانان مقیم مرکز اصلاح و تربیت در مقابله با اعتیاد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تحول اجتماعی به نقل از ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی در سومین نشست کارگروه راهبردی تدوین بسته آموزشی نوجوانان مقیم کانون‌های اصلاح و تربیت، اظهار داشت: نوجوانان و جوانان مقیم مراکز اصلاح و تربیت و خانواده آن‌ها، سخت نیازمند مهارت آموزی و دانش افزایی در زمینه پیشگیری از اعتیاد هستند زیرا این افراد در محیط‌های ناسالم رشد یافته یا موادمخدر را مصرف کرده یا کاندید استفاده از آن هستند.

وی ادامه داد: از این رو آموزش مهارت‌های زندگی و خود مدیریتی و تاب آوری به آنان، برای اداره‌کل فرهنگی و نیز ارتقاء سلامت روانی جامعه در جهت پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی، اهمیت بسزایی دارد.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد بیان کرد: در همین راستا برنامه تولید بسته آموزشی تخصصی نوجوانان و جوانان و والدین آنها که مقیم مراکز اصلاح و تربیت هستند در کار مشترک بین دستگاهی با مشارکت یونیسف، سازمان زندانها و ستاد مبارزه با موادمخدر در دستور کار این اداره کل قرار داشته و سومین نشست هماهنگی اجرایی آن با حضور نمایندگان دستگاه های یادشده در اداره‌کل فرهنگی و پیشگیری ستاد برگزار شد.

اسماعیلی افزود: در این نشست طرح های پیشنهادی اساتید، تأیید و مقرر شد جمع بندی پایانی پس از تجمیع نهایی طرح های پیشنهادی به اداره‌کل فرهنگی و پیشگیری برای انجام گام اجرایی هماهنگی با دفتر روابط‌ بین‌الملل ستاد، ارائه شود.

ارسال شده در یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۳:۲۷ بعد از ظهرتوسط مجتبی کدیی