راه اندازی اورژانس دانش آموزی در رشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تحول اجتماعی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز گیلان، مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش کشور امروز در رشت گفت : یکی از اتفاقات بسیار خوبی که در اجرای برنامه ملی نماد امروز در استان گیلان همزمان با سراسر کشور شاهد هستیم ، راه اندازی خط ملی ۱۵۷۰ ، برای ارتباط سریع و مداخله به موقع همکاران ما در فوریت‌های روانی واجتماعی دانش آموزان، خانواده آن‌ها و همکاران است.

مسعود شکوهی افزود : در مرحله اول ، از ۸ صبح تا ۸ شب به مدت ۱۲ ساعت ، همکاران ما ، خدمات مشاوره‌ای به ویژه فوریت‌های روانی دانش آموزان را ارائه می‌دهند.

راه اندازی اورژانس دانش آموزی در رشتوی اضافه کرد: با توسعه اجرای طرح ملی نماد در مدارس، تعداد مدارس تحت پوشش از ۶ هزار و ۵۸۷ مدرسه به حدود ۲۰ هزار مدرسه و ۵ میلیون دانش آموز افزایش خواهد یافت. 

مدیرکل امور تربیتی مشاوره ومراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش وپرورش کشور با اشاره به تصمیم بر پوشش ۱۰۰ درصدی غربالگری و ارائه خدمات اورژانسی به دانش آموزانراه اندازی اورژانس دانش آموزی در رشت همه مدارس کشور، گفت: بعد از ۵ سال اجرای آزمایشی نماد در ۳۵ منطقه ، آسیب‌های اجتماعی و اختلالاتی که در این بخش‌ها وجود داشت به حداقل ممکن رسیده است.

مسعود شکوهی با اشاره به آموزش همکاران ، افزود: حدود یک میلیون دانش آموز والدین آن‌ها هم تحت پوشش این برنامه‌های آموزشی قرار گرفتند که در این بخش شاهد موفقیت‌های بسیار خوبی بودیم.

ارسال شده در یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱:۵۶ بعد از ظهرتوسط مجتبی کدیی