ماموریت گرا شدن دانشگاه‌ها یعنی آموزش در خدمت نیاز‌های جامعه باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تحول اجتماعی؛ به نقل ازخبرگزاری دانشجو، وحید آرایی معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید گفت: نظام مردم سالاری دینی دستاورد و محصول برجسته انقلاب اسلامی بود که استبداد داخلی و استعمار خارجی را که در رژیم وابسته طاغوت وجود داشت از بین برد.

آرایی با بیان اینکه نظام سلطه از اول انقلاب اسلامی تاکنون با فشار‌ها و ابزار‌های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری تلاش کرد که به اهداف، ارزش‌ها و آرمان‌های متعالی انقلاب و نظام اسلامی آسیب برساند، گفت: اسلامیت و جمهوریت نظام با محوریت ولایت مطلقه فقیه و نیز حضور و نقش آفرینی به موقع ملت انقلابی و سرافراز ایران در صحنه‌های مختلف، نقشه‌های پلید دشمنان را همواره نقش بر آب کرده است.

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور بیانیه گام دوم انقلاب را نقشه راه نظام دانست و تأکید کرد: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید به مفاد بیانیه و سرفصل‌های پایانی آن بویژه پیشرفت روزافزون در زمینه علم و پژوهش توجه کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی به سه رسالت اصلی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: توجه بیش از پیش به معرفت افزایی، بینش افزایی و بصیرت سیاسی و نیز دانش افزایی سیاستی یعنی مسأله محور شدن مأموریت دانشگاه‌ها برای استادان و دانشجویان ضرورت دارد.

آرایی با اشاره به اینکه مأموریت گرا شدن دانشگاه‌ها یعنی آموزش و پژوهش در دانشگاه‌ها باید در خدمت نیاز‌های انقلاب اسلامی و جامعه قرار گیرد، گفت: این خلأ در دانشگاه‌ها سبب شد که بسیج اساتید با رویکرد حل المسایلی به تسهیل گری سیاست پژوهی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برای کمک به سیاست‌گذاران بپردازد.

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور گفت: بسیج اساتید با نقطه زنی میدانی آمادگی دارد تا نیاز‌های دستگاه‌های اجرایی در سطوح ملی، استانی و شهری را احصاء و راه حل‌های سیاستی برای رفع آن ارائه کند.

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید تاکید کرد: پژوهش در دانشگاه‌ها باید با مأموریت کمک به سیاستگذاران برای حل مسائل کشور باشد.

ارسال شده در دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۵:۱۷ بعد از ظهرتوسط مجتبی کدیی